
Akademiska Sjukhuset
Lyckad rekrytering i en svår bransch
Mellan 2015 – 2017 hjälpte vi Akademiska sjukhuset med ett stort rekryteringsprojekt. Sjukhuset hade stora utmaningar med att rekrytera sjuksköterskor. Populate genomförde en förstudie, där vi intervjuade verksamhetschefer, medarbetare och sjuksköterskestudenter för att kartlägga nuläget. Baserat på våra insikter tog vi fram ett tema för kommunikationen. Under perioden 2015-2017 producerade vi 7 rekryteringsfilmer under samma
Mellan 2015 – 2017 hjälpte vi Akademiska sjukhuset med ett stort rekryteringsprojekt. Sjukhuset hade stora utmaningar med att rekrytera sjuksköterskor. Populate genomförde en förstudie, där vi intervjuade verksamhetschefer, medarbetare och sjuksköterskestudenter för att kartlägga nuläget.
Baserat på våra insikter tog vi fram ett tema för kommunikationen. Under perioden 2015-2017 producerade vi 7 rekryteringsfilmer under samma tema, men med olika berättelser och verksamheter i fokus. Vi hjälpte till med spridning av filmerna och allmän rådgivning för intern lansering. Projektet blev en stor framgång.

Electrolux
Content med fokus på säkerhet
Säkerhet på fabriker är en prioriterad fråga för vitvarutillverkaren Electrolux. Varje år arrangeras en särskild dag, så kallad "Global Safety Day", för att sätta fokus på just säkerhetsfrågan. 2019 hjälpte vi Electrolux med att ta fram en programserie som fick ett stort genomslag.

Trafikförvaltningen (Region Stockholm)
“Jag har till och med tatuerat in SL”
Trafikförvaltningen önskade ta fram ett antal korta filmporträtt på medarbetare för spridning i sociala medier. Filmerna skulle vara ca 45-60 sekunder/filmporträtt bestående av intervjuer och klippbilder.

Systembolaget
Systembolaget på 77 sekunder
En film som förklarar Systembolagets uppdrag på 77 sekunder utan dialog. Vinnare i Svenska Publishingpriset 2017.

Sveriges läkarförbund
Miljonpublik har tagit del av filmerna om Trygg vård
Sveriges läkarförbund skapar opinion. Över en miljon visningar och nominerad i Svenska Publishingpriset 2017. I februari 2017 lanserade Läkarförbundet Trygg vård, där de via sajten tryggvård.se och sociala medier via reportage, debatt och filmer ville lyfta och synliggöra vardagen för sina medlemmar.
Rådgivning och strategi
Vi vägleder dig att använda filmmediet på rätt sätt för att uppnå dina affärs- och verksamhetsmål. Ibland kan film vara ett olämpligt verktyg, beroende på syfte, mål och förutsättningar. Då kommer vi att rekommendera dig en annan lösning.
Story
Att skapa starka berättelser är grunden för bra kommunikation. Vi vill sätta berättandet i fokus, för det är endast då vi kan vi beröra och ge tittaren en stark upplevelse.
Produktion
Vi kan hjälpa dig med all typ av filmproduktion. För oss som filmbyrå är det nämligen mål och syfte med kommunikationen som styr valet av filmformat, inte tvärtom.
Distribution och spridning
I dagens medielandskap måste distributionen vara en del i den kreativa processen för att du ska kunna få effekt av dina filmaktiviteter. Vi tar ansvar för att dina filmer får en optimal spridning utifrån de förutsättningar som du har.