Delad kunskap

04.04.2018

Anders Land

Vad är en bra story?

Manusgurun Robert McKee brukar ofta ställa frågan under sina populära seminarier runt om i världen. Och hans svar är "något som är meningsfullt att berätta och som världen vill höra."

Läs mer...

04.04.2018

Kim Johansson

Storytelling med Creative Commons istället för stockbilder

Har du tröttnat på stockbilder på hipsterkillar som dricker kaffe eller människor som bestiger berg? I den här artikeln går vi igenom hur du kan använda public domain för att skapa kreativ och lite annorlunda kommunikation.

Läs mer...

27.02.2018

Fredrik Lundqvist

Tycker Facebook att dina filmer är värdelösa?

Många organisationer och företag kommer att vakna upp till den bistra verkligheten att Facebooks uppdaterade algoritm klassar deras informations- och reklamfilmer som värdelösa. Facebook går nu medvetet tillbaka till plattformens kärna där engagemang och interaktion mellan människor står i centrum.

Läs mer...

27.02.2018

Kamran Ghodsi

Att berätta i film – del 1

Året är 2018 och det faktum att film stadigt växer som kommunikationsverktyg, framför allt bland kommunikationsbyråer, har undgått få. Dagens medielandskap gör dessutom att filmlandskapet förändras snabbt. Det innebär förstås stora möjligheter för avsändare, men också stora utmaningar. Vad kvarstår då, som alltid, som det allra viktigaste? Berättelsen.

Läs mer...

Tjänster

Rådgivning och strategi

Vi vägleder dig att använda filmmediet på rätt sätt för att uppnå dina affärs- och verksamhetsmål. Ibland kan film vara ett olämpligt verktyg, beroende på syfte, mål och förutsättningar. Då kommer vi att rekommendera dig en annan lösning.

Story

Att skapa starka berättelser är grunden för bra kommunikation. Vi vill sätta berättandet i fokus, för det är endast då vi kan vi beröra och ge tittaren en stark upplevelse.

Produktion

Vi kan hjälpa dig med all typ av filmproduktion. För oss som filmbyrå är det nämligen mål och syfte med kommunikationen som styr valet av filmformat, inte tvärtom.

Distribution och spridning

I dagens medielandskap måste distributionen vara en del i den kreativa processen för att du ska kunna få effekt av dina filmaktiviteter. Vi tar ansvar för att dina filmer får en optimal spridning utifrån de förutsättningar som du har.