Spridningsboken 2.0 äntligen här!

Nu lanserar vi version Spridningsboken 2.0 – vår handbok i spridning av film. Den första versionen var en stor succé med flertalet ex. som både sålts och delats ut. Bland annat Medieinstitutet har valt att in boken som kurslitteratur, något vi givetvis är oerhört stolta över.

I Spridningsboken 2.0 har vi arbetat igenom boken med nya råd för 2020. Hur vi tittar på video förändrats ständigt och det har vi tagit fasta på i årets version.

Kort om Spridningsboken 2.0:

Boken är en introduktion till hur organisationer kan arbeta med spridning av sina filmer på internet. Behovet av kunskap är stort inom området och i dagens medielandskap är spridning en mycket viktig pusselbit för att kunna få effekt av filmaktiviteter i kommunikationsarbetet. Trots detta finns mycket litet skrivet om ämnet. Därför valde vi att själva ge ut en bok om spridning av video. Det är denna bok som vi nu uppdaterat för 2020. Även om mycket har förändrats är det fortfarande samma grund som ligger kvar: Gör rätt från början och skapa bra content så kommer du att belönas.

Spridningsboken 2.0 är utformad som en handbok som man ska kunna återkomma till under spridningsarbetet. Det finns en del strategiska rekommendationer för spridning av filmer, men även en hel del praktiska tips och råd, exempelvis hur man sökordsoptimerar sina filmer.

Du kan ladda ner boken gratis här!

28.05.2021

Ehsan Nasari

Populate vinner ramavtal med Region Stockholm

Populate vinner ramavtal med Region Stockholm, ett avtal som löper på fyra (4) år och är enligt Region Stockholm värd 20 miljoner totalt. Populate blev högst rankad av totalt fem upphandlade leverantörer.

Läs mer...

12.03.2021

Ehsan Nasari

“Nästan” Årets byrå 2021 inom Content.

Branschstudien Årets Byrå har avgjorts och Populate kom på en hedrande 2:a plats inom inom kategorin "Content". Totalt var det 124 kommunikationsbyråer som kvalificerade sig i olika kategorier.

Läs mer...

Rådgivning och strategi

Vi vägleder dig att använda filmmediet på rätt sätt för att uppnå dina affärs- och verksamhetsmål. Ibland kan film vara ett olämpligt verktyg, beroende på syfte, mål och förutsättningar. Då kommer vi att rekommendera dig en annan lösning.

Story

Att skapa starka berättelser är grunden för bra kommunikation. Vi vill sätta berättandet i fokus, för det är endast då vi kan vi beröra och ge tittaren en stark upplevelse.

Produktion

Vi kan hjälpa dig med all typ av filmproduktion. För oss som filmbyrå är det nämligen mål och syfte med kommunikationen som styr valet av filmformat, inte tvärtom.

Distribution och spridning

I dagens medielandskap måste distributionen vara en del i den kreativa processen för att du ska kunna få effekt av dina filmaktiviteter. Vi tar ansvar för att dina filmer får en optimal spridning utifrån de förutsättningar som du har.