Systembolaget

Systembolaget på 77 sekunder

En film som förklarar Systembolagets uppdrag på 77 sekunder utan dialog. Vinnare i Svenska Publishingpriset 2017.

Systembolaget har ett komplext uppdrag. De finns till för att alkoholskadorna blir mindre om alkohol säljs utan vinstintresse. I deras uppdrag från staten ingår att informera om alkoholens risker, ge bra service och sälja med ansvar. Vi fick i uppdrag att skapa en film som kan förmedla Systembolagets uppdrag utan dialog. Syftet var att filmen skulle vara anpassad för Facebook, där en stor andel av filmerna spelas upp utan ljud.

Filmen vann pris på Svenska Publishingpriset 2017.

 

Turistrådet Västsverige

Att ställa om till mer hållbar turism

Hållbarhetsklivet är Västsveriges samlade initiativ för en mer hållbar besöksnäring. Det baseras på fyra grundläggande principer om hur offentliga och privata aktörer behöver agera tillsammans för att bidra till turism som inte leder till onödig miljöpåverkan och är uppskattad av både boende och besökare. Filmen syftar till att på kort tid informera om vad Hållbarhetsklivet är

Läs mer...

Hjärnkanalen

Vi satte en 79-åring på YouTube

Som Uppsalabaserad filmbyrå har vi alltid haft ett hjärta som slagit lite extra hårt för forskning och kunskap. Därför nappade vi direkt när neuropsykolog och senior universitetslektor Åke Pålshammar hörde av sig med en idé.

Läs mer...

Rådgivning och strategi

Vi vägleder dig att använda filmmediet på rätt sätt för att uppnå dina affärs- och verksamhetsmål. Ibland kan film vara ett olämpligt verktyg, beroende på syfte, mål och förutsättningar. Då kommer vi att rekommendera dig en annan lösning.

Story

Att skapa starka berättelser är grunden för bra kommunikation. Vi vill sätta berättandet i fokus, för det är endast då vi kan vi beröra och ge tittaren en stark upplevelse.

Produktion

Vi kan hjälpa dig med all typ av filmproduktion. För oss som filmbyrå är det nämligen mål och syfte med kommunikationen som styr valet av filmformat, inte tvärtom.

Distribution och spridning

I dagens medielandskap måste distributionen vara en del i den kreativa processen för att du ska kunna få effekt av dina filmaktiviteter. Vi tar ansvar för att dina filmer får en optimal spridning utifrån de förutsättningar som du har.