Sveriges läkarförbund lanserar programserien ”Livet som läkare” i samarbete med Populate och Aftonbladet.

Sveriges läkarförbund är ett fackförbund för läkarna. Sedan tre år tillbaka har de varit väldigt progressiva i sin kommunikation.

2018 lanserades serien ”Hur mår vården” som distribuerades i deras egna kanaler och 2018 blev de också det fackförbund som hade starkast tillväxt i sina digitala kanaler. Inför avtalsrörelsen 2020 lanserar man nu ett nytt programformat som kommer att sändas på Aftonbladet-TV.

I programmet som heter ”Livet som läkare” får tittarna lära känna de tre läkarna Hannah, Ioannis och Jonas i deras liv som läkare både på och utanför jobbet.

Att få hjälpa Sveriges läkarförbund med sin kommunikation känns väldigt meningsfullt och helt i linje med vår vision att vara den ledande film och contentbyrån för samhällsaktörer. Att vi dessutom har haft ett kreativt samarbete med Aftonbladet och Schibsted Brand Studio i detta projekt gör det ännu roligare, säger Ehsan Nasari, VD för Populate

Ehsan Nasari, VD för Populate

Programmet är på fem avsnitt och kommer att rulla på Aftonbladet-TV under december, januari och februari.

Se avsnitt 1 hos Aftonbladet här!

25.08.2020

Ehsan Nasari

Lär dig mer om syntolkad film på tillgängligvideo.se

Nu lanserar vi en sajt där du kan kan lära dig mer om tillgänglighetsanpassning av video och film, exempelvis syntolkning av filmer eller undertextning. Dessutom kan du ladda ner vår gratis e-bok om tillgänglig video, en praktiskt handbok som innehåller allt du behöver veta om tillgänglighetsanpassning.

Läs mer...

18.08.2020

Kim Johansson

Spridningsboken 2.0 äntligen här!

Nu lanserar vi version Spridningsboken 2.0 – vår handbok i spridning av film. Den första versionen var en stor succé med flertalet ex. som både sålts och delats ut. Bland annat Medieinstitutet har valt att in boken som kurslitteratur, något vi givetvis är oerhört stolta över.

Läs mer...

Rådgivning och strategi

Vi vägleder dig att använda filmmediet på rätt sätt för att uppnå dina affärs- och verksamhetsmål. Ibland kan film vara ett olämpligt verktyg, beroende på syfte, mål och förutsättningar. Då kommer vi att rekommendera dig en annan lösning.

Story

Att skapa starka berättelser är grunden för bra kommunikation. Vi vill sätta berättandet i fokus, för det är endast då vi kan vi beröra och ge tittaren en stark upplevelse.

Produktion

Vi kan hjälpa dig med all typ av filmproduktion. För oss som filmbyrå är det nämligen mål och syfte med kommunikationen som styr valet av filmformat, inte tvärtom.

Distribution och spridning

I dagens medielandskap måste distributionen vara en del i den kreativa processen för att du ska kunna få effekt av dina filmaktiviteter. Vi tar ansvar för att dina filmer får en optimal spridning utifrån de förutsättningar som du har.