Populate erbjuder rådgivning inom filmproduktion för medlemmar i Sveriges Marknadsförbund

Ehsan Nasari på Populate har blivit rådgivare för Sveriges Marknadsförbund medlemsföretag inom området filmproduktion, spridning av film och hur man allmänt använder film som kommunikationsverktyg både internt och externt. Uppdraget är att bistå förbundets medlemmar med rådgivning och konsultation inom ämnet.

Sveriges Marknadsförbund har mer än 900 företagsmedlemmar och är en ideell intresseorganisation som för samman alla marknadsförare och kommunikatörer, oavsett specialitet eller bransch. Det är en paraplyorganisation med ca 30 lokala marknadsföreningar som i sin tur har runt 80000 personliga medlemmar. Förbundets uppgift är att kompetensutveckla och hjälpa medlemmar att lyckas i sitt marknadsföringsarbete genom bland annat rådgivning, seminarier och utbildningar.

Populates uppdrag handlar om att hjälpa förbundets medlemmar (kostnadsfritt) med att svara på frågor och ge konsultation kring allt som har med film som kommunikationsmedel att göra.

Francesca O’Brien Apelgren, VD för Sveriges Marknadsförbund, berättar om värdet i att kunna erbjuda förbundets medlemmar rådgivning inom film:

Sveriges Marknadsförbunds medlemmar är intresserade av att nå ut med relevanta budskap på olika plattformar. Det är övervägande digitala kanaler som gäller och där spelar film en central roll. Det blir alltmer vanligt att kommunicera via film. En del medlemsföretag har en egen inhousebyrå och producerar allt material internt medan många andra väljer en kommunikationsbyrå som är specialister på filmproduktion och content, säger Francesca O’Brien Apelgren, VD för Sveriges Marknadsförbund.

Läs mer om Populates tjänster på Sveriges Marknadsförbunds hemsidan:

http://svemarknad.se/radgivning/film/

Eller ta del av intervjun som förbundet hade med Ehsan Nasari, Populates VD:

http://svemarknad.se/almedalen-paneldebatt/

14.06.2018

Kristine Melin

Akademiska Sjukhuset lanserar film om fosterdiagnostik på nya språk

Information om fosterdiagnostik för fler. I dagarna lanserar Akademiska Sjukhuset i Uppsala, tillsammans med Sveriges samlingsplats för information och tjänster inom hälsa och vård, 1177 en film om fosterdiagnostik. Filmen, som är en handfast informationsfilm om fosterdiagnostik, spelades tidigare in på Akademiska Sjukhuset och Gottsunda Vårdcentral, har nu översatts till tre språk utöver svenska.

Läs mer...

01.06.2018

Kristine Melin

”Lätt bästa avsnittet!”

Så kommenterar en tittare på Youtube det tredje avsnittet av dokumentärserien ”Vi är Gottsunda. I maj 2016 visades det första avsnittet. Tre avsnitt senare överträffas alla förväntningar med över 115 000 visningar på Youtube och Facebook med tusentals kommentarer, delningar och reaktioner.

Läs mer...

Rådgivning och strategi

Vi vägleder dig att använda filmmediet på rätt sätt för att uppnå dina affärs- och verksamhetsmål. Ibland kan film vara ett olämpligt verktyg, beroende på syfte, mål och förutsättningar. Då kommer vi att rekommendera dig en annan lösning.

Story

Att skapa starka berättelser är grunden för bra kommunikation. Vi vill sätta berättandet i fokus, för det är endast då vi kan vi beröra och ge tittaren en stark upplevelse.

Produktion

Vi kan hjälpa dig med all typ av filmproduktion. För oss som filmbyrå är det nämligen mål och syfte med kommunikationen som styr valet av filmformat, inte tvärtom.

Distribution och spridning

I dagens medielandskap måste distributionen vara en del i den kreativa processen för att du ska kunna få effekt av dina filmaktiviteter. Vi tar ansvar för att dina filmer får en optimal spridning utifrån de förutsättningar som du har.