Populate Årets Byrå 2019

Branschstudien Årets Byrå har avgjorts och Populate vann inom kategorin "Content". Totalt var det 151 kommunikationsbyråer som deltog i femton olika kategorier.

Ett stort grattis till årets vinnarbyråer. Samtliga vinnande byråer har gjort ett fantastisk arbete. Deras kunder har sagt sitt och bevisligen är de mycket nöjda med samarbetet och byrårelationen. Imponerande och bra jobbat.

Pia Grahn, vd för konsultbolaget Regi som genomför studien.

Årets Byrå arrangeras för 19:e året i Sverige. I studien utvärderas byråer inom 13 Nöjd Kund Index- kriterier. Bland annat utvärderas byråernas kreativitet, strategiska kompetens, proaktivitet, affärsnytta, digital kompetens och engagemang.

Det känns helt fantastiskt, lite överväldigande faktiskt. Jag känner mig otrolig stolt, för det är kunderna som betygsatt och det var hård konkurrens.

VD Ehsan Nasari i en kommentar till Uppsala Nya Tidning.

18.12.2019

Ehsan Nasari

Sveriges läkarförbund lanserar programserien ”Livet som läkare” i samarbete med Populate och Aftonbladet.

Sveriges läkarförbund är ett fackförbund för läkarna. Sedan tre år tillbaka har de varit väldigt progressiva i sin kommunikation.

Läs mer...

04.09.2019

Kim Johansson

Flera samhällsaktörers filmer nominerade till Publishingpriset.

Under 2018 har vi arbetat med ett flertalet spännande projekt och nu får vi beviset att det inte bara är vi som tycker så. Några av våra projekt är nominerade till Publishingpriset.

Läs mer...

Rådgivning och strategi

Vi vägleder dig att använda filmmediet på rätt sätt för att uppnå dina affärs- och verksamhetsmål. Ibland kan film vara ett olämpligt verktyg, beroende på syfte, mål och förutsättningar. Då kommer vi att rekommendera dig en annan lösning.

Story

Att skapa starka berättelser är grunden för bra kommunikation. Vi vill sätta berättandet i fokus, för det är endast då vi kan vi beröra och ge tittaren en stark upplevelse.

Produktion

Vi kan hjälpa dig med all typ av filmproduktion. För oss som filmbyrå är det nämligen mål och syfte med kommunikationen som styr valet av filmformat, inte tvärtom.

Distribution och spridning

I dagens medielandskap måste distributionen vara en del i den kreativa processen för att du ska kunna få effekt av dina filmaktiviteter. Vi tar ansvar för att dina filmer får en optimal spridning utifrån de förutsättningar som du har.