Flera samhällsaktörers filmer nominerade till Publishingpriset.

Under 2018 har vi arbetat med ett flertalet spännande projekt och nu får vi beviset att det inte bara är vi som tycker så. Några av våra projekt är nominerade till Publishingpriset.

Publishingpriset är en jurybedömd tävling som hyllar Sveriges bästa inom webb, print och film. Populate är i år nominerade för fyra filmer. Vi är tacksamma för att vi har beställare som kommer med spännande uppdrag och låter oss vara kreativa. Att det är samhällsaktörer, alltså myndigheter och samhällsviktiga organisationer som ligger bakom årets nominerade filmer tycker vi är särskilt roligt. Här är en presentation av de filmer som nominerats. Se alla filmer här!

Mer information och högre volym fungerar inte, Systembolaget ville ta ett helhetsgrepp om sin interna kommunikation. Vi tog fram ett antal sketcher som visar upp vad som händer när kommunikationen inte fungerar. För att liva upp det kastade vi gammal regelrätt katederundervisning.

Hur mår vården?, en webbserie för Sveriges Läkarförbund med berättelser från riktiga läkare och deras patienter. Serien gick under 2018 och lyfte fram patienternas perspektiv på vården.

Att jobba på Södertälje Sjukhus, en film om Södertälje sjukhus: berättad av de som faktiskt arbetar där. En öppenhjärtlig och varm film som visar varför Södertälje sjukhus kan vara en annorlunda arbetsplats.

Jag vill bli gravid, en film för mödrahälsovården som blandar dramatiserade inslag och experter för att, utan pekpinnar, informera om riskerna med alkohol före och under graviditet.

Populate har sedan starten för över 10 år sen arbetat nästan uteslutande med det vi kallar för samhällsaktörer: myndigheter, organisationer och företag som arbetar för att bygga och förbättra samhället.

Läs mer om Publishingpriset här!

12.03.2021

Ehsan Nasari

“Nästan” Årets byrå 2021 inom Content.

Branschstudien Årets Byrå har avgjorts och Populate kom på en hedrande 2:a plats inom inom kategorin "Content". Totalt var det 124 kommunikationsbyråer som kvalificerade sig i olika kategorier.

Läs mer...

22.02.2021

Ehsan Nasari

Pris i Cannes för “Sveriges bästa svensk 2”

Novellfilmen "Sveriges bästa svensk del 2" har fått en Silverdelfin i den 10:e upplagan av filmfestivalen Cannes Corporate Media & TV Awards 2020. Filmen, som till dags datum haft närmare en halvmiljon visningar enbart på Youtube, behandlar teman som integration och identitet.

Läs mer...

Rådgivning och strategi

Vi vägleder dig att använda filmmediet på rätt sätt för att uppnå dina affärs- och verksamhetsmål. Ibland kan film vara ett olämpligt verktyg, beroende på syfte, mål och förutsättningar. Då kommer vi att rekommendera dig en annan lösning.

Story

Att skapa starka berättelser är grunden för bra kommunikation. Vi vill sätta berättandet i fokus, för det är endast då vi kan vi beröra och ge tittaren en stark upplevelse.

Produktion

Vi kan hjälpa dig med all typ av filmproduktion. För oss som filmbyrå är det nämligen mål och syfte med kommunikationen som styr valet av filmformat, inte tvärtom.

Distribution och spridning

I dagens medielandskap måste distributionen vara en del i den kreativa processen för att du ska kunna få effekt av dina filmaktiviteter. Vi tar ansvar för att dina filmer får en optimal spridning utifrån de förutsättningar som du har.