Electrolux

Content med fokus på säkerhet

Säkerhet på fabriker är en prioriterad fråga för vitvarutillverkaren Electrolux. Varje år arrangeras en särskild dag, så kallad "Global Safety Day", för att sätta fokus på just säkerhetsfrågan. 2019 hjälpte vi Electrolux med att ta fram en programserie som fick ett stort genomslag.

Programmet “We are safety” sändes över hela världen och är producerad som en mini dokumentär där vi får en inblick i hur man jobbar på fabriker runt om i världen för att prioritera säkerhet. Men det är också en skildring av Electrolux fantastiska historia.

Programmen klipptes ner till kortare versioner och trailers för social spridning och för visning på fabriksskärmar. Programmet fick ett stort genomslag och bidrog till en ökad kännedom om säkerhetsarbetet och en ökad engagemang i säkerhetsfrågorna inom koncernen.

Minidokumentären är exempel på content som bygger på storytelling. Denna typ av content har i regel lång livslängd och kan klippas ned och adapteras i olika språk och för olika kanaler.

Regionledningskontoret, Region Stockholm

På cykel i Stockholmsregionen 

Filmproduktion

I en modern och hållbar storstadsregion behövs smidiga och miljövänliga sätt för invånarna att transportera sig. Då är cykeln oslagbar.

Läs mer...

Regeringskansliet, Kulturdepartementet

Sanningskommissionen för det samiska folket

Sanningskommissionen för det samiska folket kartlägger vilka konsekvenser svensk politik har haft för det samiska folket.

Läs mer...

Rådgivning och strategi

Vi vägleder dig att använda filmmediet på rätt sätt för att uppnå dina affärs- och verksamhetsmål. Ibland kan film vara ett olämpligt verktyg, beroende på syfte, mål och förutsättningar. Då kommer vi att rekommendera dig en annan lösning.

Story

Att skapa starka berättelser är grunden för bra kommunikation. Vi vill sätta berättandet i fokus, för det är endast då vi kan vi beröra och ge tittaren en stark upplevelse.

Produktion

Vi kan hjälpa dig med all typ av filmproduktion. För oss som filmbyrå är det nämligen mål och syfte med kommunikationen som styr valet av filmformat, inte tvärtom.

Distribution och spridning

I dagens medielandskap måste distributionen vara en del i den kreativa processen för att du ska kunna få effekt av dina filmaktiviteter. Vi tar ansvar för att dina filmer får en optimal spridning utifrån de förutsättningar som du har.