04.04.2015
Seminarium för tillväxtverket om film som kommunikationskanal
Tillväxtverket har börjat producera egna filmer och behöver öka den interna kompetens när det kommer till hur film kan användas på ett bra sätt i kommunikationen, både ur ett strategiskt och operativt perspektiv. En del av seminariet handlade om möjligheter och begränsningar med film som media och kanal. Här utgick vi bl.a från kunskapen om vår hjärna. Men vi pratade även om filmstrategi, vad det är, vad det kan innehålla och varför det behövs. Sannolikt kommer det att att bli ett uppföljande seminarium med lite fördjupningar. Det ser vi fram emot!
Tillväxtverket är en svensk myndighet som har regeringens uppdrag att främja hållbar näringslivsutveckling och regional tillväxt samt genomföra strukturfondsprogram.
Är du intresserade av att få kunskap och inspiration om hur din organisation kan få effekt av film i kommunikationen? Hör av dig till ehsan.nasari@populate.se så berättar vi mer om våra seminarier.
05.10.2023
Populate vinner ramavtal med Regeringskansliet!
Filmbyrån Populate vinner ramavtal och blir Regeringskansliets filmpartner. Ramavtalet täcker kommunikation för samtliga departement.
05.05.2023
Välkommen Caroline Brens!
Vi är mycket glada över att Caroline Brens, som studerar film- och tv-produktion vid Högskolan Dalarna, gör sin praktik hos oss! Caroline läser sin sista termin på den treåriga högskoleutbildningen.
Rådgivning och strategi
Vi vägleder dig att använda filmmediet på rätt sätt för att uppnå dina affärs- och verksamhetsmål. Ibland kan film vara ett olämpligt verktyg, beroende på syfte, mål och förutsättningar. Då kommer vi att rekommendera dig en annan lösning.
Story
Att skapa starka berättelser är grunden för bra kommunikation. Vi vill sätta berättandet i fokus, för det är endast då vi kan vi beröra och ge tittaren en stark upplevelse.
Produktion
Vi kan hjälpa dig med all typ av filmproduktion. För oss som filmbyrå är det nämligen mål och syfte med kommunikationen som styr valet av filmformat, inte tvärtom.
Distribution och spridning
I dagens medielandskap måste distributionen vara en del i den kreativa processen för att du ska kunna få effekt av dina filmaktiviteter. Vi tar ansvar för att dina filmer får en optimal spridning utifrån de förutsättningar som du har.