17.06.2020

Kim Eklöf

Spridningsboken: Hur utvärderar jag en videoannonseringskampanj?

När kampanjen som er film är kopplad till är slut, eller ni anser att filmen ”levt färdigt”, är det dags för en slutgiltig utvärdering, även om ni låter filmen ligga kvar på er kanal.

Läs mer...

17.06.2020

Kim Eklöf

Spridningsboken: Vad är organisk spridning?

Med begreppet ”organisk spridning” menar man visningar av din film som uppstår på grund av att en tittare själv hittar fram till din film. Detta kan ske som ett resultat av att din film visats i Googles sökresultat, genom att någon annat delat ditt innehåll eller genom att en algoritm rekommenderat innehållet. Man räknar alltså inte trafik från köpt videoannonsering till det organiska.

Läs mer...

17.06.2020

Kim Eklöf

Spridningsboken: Fördelarna med videoannonsering

Det finns många fördelar med videoannonsering. Synligheten är en av de starkaste, och man bör särskilt tänka på dessa fyra aspekter:

Läs mer...

17.06.2020

Kim Eklöf

Spridningsboken: Hur bygger man en målgrupp?

När filmens syfte är satt är nästa steg att identifiera målgruppen. Digitala annonsplattformar är mycket väl anpassade för att kunna ta fram en specifik målgrupp och visa annonser bara för den.

Läs mer...
Ladda fler artiklar