Electrolux

Content med fokus på säkerhet

Säkerhet på fabriker är en prioriterad fråga för vitvarutillverkaren Electrolux. Varje år arrangeras en särskild dag, så kallad "Global Safety Day", för att sätta fokus på just säkerhetsfrågan. 2019 hjälpte vi Electrolux med att ta fram en programserie som fick ett stort genomslag.

Läs mer...

Trafikförvaltningen (Region Stockholm)

“Jag har till och med tatuerat in SL”

Trafikförvaltningen önskade ta fram ett antal korta filmporträtt på medarbetare för spridning i sociala medier. Filmerna skulle vara ca 45-60 sekunder/filmporträtt bestående av intervjuer och klippbilder.

Läs mer...

Akademiska Sjukhuset

Lyckad rekrytering i en svår bransch

Mellan 2015 – 2017 hjälpte vi Akademiska sjukhuset med ett stort rekryteringsprojekt. Sjukhuset hade stora utmaningar med att rekrytera sjuksköterskor. Populate genomförde en förstudie, där vi intervjuade verksamhetschefer, medarbetare och sjuksköterskestudenter för att kartlägga nuläget. Baserat på våra insikter tog vi fram ett tema för kommunikationen. Under perioden 2015-2017 producerade vi 7 rekryteringsfilmer under samma

Läs mer...

Systembolaget

Systembolaget på 77 sekunder

En film som förklarar Systembolagets uppdrag på 77 sekunder utan dialog. Vinnare i Svenska Publishingpriset 2017.

Läs mer...
Ladda fler case