Seminarier

Ett av de bästa sätten att skapa värde för våra uppdragsgivare är att öka deras kunskap om filmmediets möjligheter och begränsningar.

Film och hjärnan — Ett seminarium om filmmediets möjligheter och begränsningar, ur hjärnans perspektiv

Film som kommunikationsverktyg växer kraftigt. Enligt en del prognoser kommer 80 % av allt innehåll på Internet att vara rörliga medier till år 2020. Utmaningen som många kommunikatörer kommer att stå inför är hur man kan göra filmer som funkar, dvs att tittaren tycker om filmen, tittar på den och gärna delar den vidare.

Under 1,5 timme får du lära dig mer om hjärnans roll vid beteenden, minnen och beslut. Vi pratar även en hel del om hur du kan tillämpa den senaste kunskapen om hjärnan i syfte att göra bättre filmer – det vill säga filmer som funkar och ger effekt. Föredragshållare är Ehsan Nasari, VD på Populate, och Åke Pålshammar, neuropsykolog och senior universitetslektor på Uppsala universitet.

 

Jag vill veta mer