Populate nominerade till Svenska Publishingpriset

HURRA! Filmbyrån Populate är nominerade för fem produktioner i fyra kategorier i den nationella tävlingen Publishingpriset.

Publishingpriset är en årlig jurybedömd kommunikationstävling för film, print och webb. Tävlingen är fristående och uppmärksammar god redaktionell kommunikation marknadskommunikation.

Sammanlagt är det fem filmer som Populate blivit nominerade för: En film om villkoren i vården för Sveriges Läkarförbund, en film för Akademiska Sjukhuset som visar det fantastiska arbetet som görs på intensivvårdsavdelningen för nyfödda samt en film för Systembolaget som berättar om idén med Systembolaget. Sist men inte minst är det en film för Järva ungdomsmottagning som skildrar en grupp ungdomars trassliga vardagsliv samt en film för Stiftelsen Allmänna Barnhuset som belyser barnens roll när föräldrar hamnar i konflikt med varandra.

Tävlingens bedömningskriterier:

Beroende på typ av tävlingsbidrag finns det olika kriterier, inom filmkategorin bedömer juryn filmens design (grafiska lösningar, klippning, kostym, scenografi, specialeffekter), filmfoto (foto, kamerarörelser och ljussättning), ljud (musik, voice-over, ljudeffekter) och regi. Vinnarna utses på Berns i Stockholm den 23 oktober.

 

Är du nyfiken på Populates bidrag kan du se dem här:

Filmer som marknadsför ett företag

Systembolaget på 77 sekunder
Populate på uppdrag av Systembolaget AB

 

Filmer som marknadsför en organisation

”Världens Bästa Jobb”
Populate på uppdrag av Akademiska Sjukhuset

 

Filmer som marknadsför tjänster

Doors – Stiftelsen Allmänna Barnhuset
Populate på uppdrag av Stiftelsen Allmänna Barnhus

Järva ungdomsmottagning – Någon som lyssnar på dig
Populate på uppdrag av Järva Ungdomsmottagning/SLL

 

Opinionsbildningsfilmer

”Vården delas upp i små, små bitar”
Populate på uppdrag av Sveriges Läkarförbund