Filmbyrån Populate – tvåfaldig vinnare av Publishingpriset

Filmbyrån Populate vann två priser i den nationella kommunikationstävlingen Publishingpriset med filmerna ”Världens bästa jobb” för Neonatalavdelningen på Akademiska sjukhuset och ”Systembolaget på 77 sekunder” för Systembolaget.

 Under måndagskvällen var det prisutdelning av Publishingpriset på Berns i Stockholm. Publishingpriset är en årlig jurybedömd kommunikationstävling för film, print och webb och är helt fristående. Tävlingen syftar till att uppmärksamma god redaktionell kommunikation och marknadskommunikation.

Inom kategorin ”Filmer som marknadsför en organisation” fick Populate pris för en rekryteringsfilm som togs fram åt Akademiska sjukhuset i Uppsala, i syfte att få fler sjuksköterskor att bli nyfikna och intresserade av Neonatalavdelningen. Juryns motivering löd ”För en luftig och långsam film som berör – poetisk”.

Produktionsfakta: Ehsan Nasari (projektledare), Anders Land (manus & regi), Tim Vågbratt (fotograf & klippare).

Populate fick även pris i kategorin ”Filmer som marknadsför ett företag”, där beställaren bakom filmen var Systembolaget. Tanken med filmen var att fördjupa förståelsen och påminna människor om skälet till varför Systembolaget finns och vilken nytta Systembolaget gör för folkhälsan.  Juryns motivering löd ”För en elegant presentation med en bakvänd idé – genomtänkt”.

Produktionsfakta: Ehsan Nasari (projektledare), Kamran Ghodsi (manus & regi), Simon Olsson (fotograf), Tim Vågbratt (klippare).

Filmerna kan ses under följande länkar:

Systembolaget på 77 sekunder
Populate på uppdrag av Systembolaget

”Världens Bästa Jobb”
Populate på uppdrag av Akademiska sjukhuset

För mer information

Ehsan Nasari/VD

+46 (0) 736298403

ehsan.nasari@populate.se